Tudja, hogy kik látogatják weboldalát?

Analytics logó

Ön mit gondol, melyik a fontosabb? Az, hogy weboldala letisztult megjelenéssel számítógépen, mobilon és tableten is megfelelően jelenjen meg, vagy az, hogy honlapját megtalálják vevői? Sokat gondolkodni nem érdemes, mert nem igazán lehet jó választ adni a kérdésre. Valószínűleg mindkét felvetés egyaránt fontos.

Hiába a szép, modern és vásárlásra ösztönző weboldal, ha senki nem talál rá, semmit sem ér (azt leszámítva, hogy a család vagy a kollégák gyönyörködnek benne). De ugyanez a felvetés alternatívájára is igaz: rengeteg látogatónk van  az oldalon, sokan megtalálják, köztük potenciális vásárlók, mégsem történik semmi, mert néhány másodperc múlva elkattintanak, tovább navigálnak az oldalunkról. Nincs értékesítés, nincs bevétel.

Mi lehet a megoldás?

Az igazság az, hogy nekünk, weboldal készítőknek megfelelő honlapot kell készítenünk. Nem Önnek megfelelőt, hanem a vásárlóinak megfelelőt (a kettő persze korántsem zárja ki egymást). Önnek pedig, mint az információ közlőjének olyan tartalommal kell megtöltenie, amely a látogatóinak, potenciális ügyfeleinek szól. Nem a Google-nek, és nem az Ön nyelvén, hanem a vevőnek, a vevő nyelvén.

Próbáljon meg külső szemlélőként honlapjára tekinteni. Mutassa meg ismerőseinek, olyanoknak, akik nem szakértői a témának. Kérje ki a véleményüket! Egy perc után kérdezze meg őket, értik-e, amit olvasnak, és hogy érdekli-e őket? Fontos tudni, hogy az átlagos felhasználó nem fog 1 percet várni, 5-6 másodperc alatt meghozza döntését arról, hogy érdekli-e az oldalon lévő információ. További 3-4 másodperc után pedig kiderül, hogy érti-e, amit olvas. Ha nem, akkor továbbáll.

Honnan tudhatom, hogy milyen reakciót vált ki a weboldalam az olvasóból?

Elsőként a vevők megkereséseiből: van-e több megrendelésem, érdeklődnek-e a honlap által népszerűsített termékről/szolgáltatásról? Ha azonban még többre kíváncsi, és a valódi folyamatot szeretné megvizsgálni, akkor analizálni kell a látogatók weboldalunkon folytatott tevékenységét. És itt jönnek a képbe a statisztikai programok (itt ne arra gondoljon, mint amikor a 90-es években szokásos módon kitették, hogy “Ön a 12388. látogatónk”), elsősorban korunk legnépszerűbb webes statisztikai elemző eszköze, a

Google Analytics. 

Az ingyenes szolgáltatás rendkívül összetett és első ránézésre eléggé bonyolult. Használatával pontos adatokat kaphatunk weboldalunk működéséről:

  • Kik érkeznek a honlapunkra? Nemük, földrajzi helyük, életkoruk, érdeklődési körük.
  • Honnan jönnek?
  • Hol találtak ránk? A google-ből? Más honlapokról átkattintással? Hírlevelünkből?
  • Milyen kulcsszavakra találtak a honlapunkra? 
  • Mit néznek meg az oldalon?
  • Hova kattintanak az honlapon?
  • Átlagosan mennyi ideig olvassák az oldalt?
  • Milyen tartalom érdekli a látogatókat? Az oldal melyik részére milyen arányban kattint a látogató?
  • A honlap melyik oldaláról hagyják el a webhelyet?
Ne hagyja tovább, hogy ezek a kérdések kínozzák! Regisztráljon Google Analytics - fiókot! (A SkyNetwork által készített weboldalak már az első használattól tartalmazzák a Google Analytics-kapcsolatot. Kérésre ingyenesen regisztrálunk Önnek Google Analytics-fiókot, vagy a már létrehozott hozzáférést integráljuk és kapcsoljuk össze a honlappal.)
 
A Google Analyics persze nem csak érdekes statisztikákat oszt meg velünk, de abban is kiváló partner, hogy tökéletesítsük tartalmunkat, a nem jól teljesítő kulcsszavakat erősítsük, nagyobb hangsúlyt fektessünk a kevésbé jól szereplő oldalakra, kulcsszavakra. 
 
Cikkünk következő részében erről olvashatnak.
Értékelés: 
Átlag: 5 (4 szavazat)