A 7 leggyakoribb hiba, amelyek hátrasorolhatják az oldalát a Google-ben

Google keresőoldala
Egy jól elkészített weboldal napjainkban szinte minden vállalkozás elengedhetetlen részévé vált. A weboldalak hatékonyságának egyik mérőszáma (több más mellett) pedig a keresőoldalakon való pozíció. Mivel szinte mindenki abban érdekelt, hogy a saját weblapját “helyzetbe hozza”, ezért egyre inkább élesedik a verseny a keresőoptimalizálás (SEO) területén is. Vannak azonban olyan kritériumok, amelyeket a weboldal tulajdonosának nem szabad figyelmen kívül hagynia. 
 
Előfordulhat például, hogy egy eredetileg jól optimalizált weboldal egyre inkább veszít pozíciójából a Google-ben. Sok más mellett ennek az is lehet az oka, hogy a weblap kezelője olyan módosításokat végez az oldalán, amely kifejezetten káros a SEO szempontjából: a honlap a találati listán egyre hátrébb kerül, esetleg eltűnik a felsorolásból. Mire figyeljünk tehát, és mely hibákat kerüljük el mindenképpen a weboldal készítés, weboldal kezelés során?
 

Duplikált tartalom

Azok az oldalak, amelyek főként más oldalakról “levadászott” tartalommal jelennek meg, automatikusan hátrébb foglalnak helyet a keresési találatokban. Tehát, ha innen-onnan lemásolt tartalmat töltünk fel, vagy egy honlapot, úgy ahogy van, lemásolunk, ne csodálkozzunk, ha a Google-nak ez nem tetszik. 
 

www és www nélkül ugyanarra mutat

Ez szorosan összefügg az előző pont lényegével: a Google úgy látja, hogy az XY.hu és a www.XY.hu oldalon ugyanaz a tartalom, tehát hátrébb sorolhatja. Megoldás: állítsunk be 301-es átirányítást, hogy a www - kezdetű domain megnyitáskor automatikusan a www nélküli domant nyissa meg, vagy fordítva. 301-es átirányítással a Google számára is megfelelő megoldás születik.
 

Nincs vagy csak kevés szöveges tartalom

Jogos elvárás a Google részéről, hogy megfelelő, egyedi tartalom szerepeljen a honlapon, amely a látogató számára hasznos információt hordoz. Minél inkább “szerethető” a weboldal tartalma, annál több látogató lesz az, aki tovább böngészi oldalunkat, vagy később is visszatér, esetleg belinkeli.
 

Rejtett szövegek

Régóta komoly büntetésre számíthat a keresőoldalaktól az, aki tiltott optimalizálást folytat. Ennek egyik legdurvább módja, ha ún. láthatatlan tartalmat adunk közre, vagyis: a háttérrel azonos színű szöveget, elsősorban kulcsszavakat. A keresőoldalak azonnal kiszűrik ezt a módszert, és komoly hátrasorolásra számíthat az, aki ezzel az eszközzel él (a mai napig találkozhatunk ezzel a “trükkel”)
 

Gyenge minőségű tartalom túlzott kulcsszavakkal (kulcsszó-túloptimalizálás)

Ne a Google számára készítsünk tartalmat, hanem a látogatóinknak. Hasznos oldalakat, információt közöljünk, amelyet látogatóink szívesen olvasnak. Ez legyen a weboldal célja, és ne az, hogy a Google minél több kulcsszót találjon az oldalon, mert ha az olvasóinkat nem érdekli a tartalom, a keresőoldalakat sem fogja.
 

Mesterséges linképítés

Ha linképítésbe kezdünk, és természetellenes mértékben kerülnek az oldalunkra mutató linkek elhelyezésre olyan oldalakon, amelyek kifejezetten erre a célra készültek (linkfarmok), az eredeti szándékunkkal ellentétes eredményt érhetünk el. Ugyanígy vigyázni kell a linképítést hirdető oldalakkal is, hiszen nem életszerű, hogy napok alatt több ezer linket kap az oldalunk. 
 

Közösségi média hiánya

Napjainkban a közösségi médiában (pl. Facebook, Google+) nem megjelenő oldalak hátrányba kerültek. Egyrészt maga a megjelenés ténye, másrészt ezekről a felületekről történő oldallehívások jelentősen emelhetik oldalunk keresőkben elfoglalt pozícióját.
Értékelés: 
Átlag: 5 (5 szavazat)