Hogyan veszítsünk el egy látogatót 10 másodperc alatt?

Látogató elvesztése

Amikor egy látogató eljut a weboldalunkra, rengeteg lehetőséget (megrendelést, bevételt) jelenthet, hiszen az első célunkat elértük, ránk talált az interneten, megnyitotta az oldalunkat. De hogy lesz a kattintásból vásárlás? Illetve hogy nem lesz üzlet, milyen hibákat NE kövessen el, mint honlap-tulajdonos?

Először is, a látogató eljutott weboldalunkra. Nagyon fontos az első benyomás. Ha el akarjuk kergetni potenciális vásárlónkat, tegyünk be egy “Üdvözöljük weboldalunkon” nyitólapot, lehetőleg zene is szóljon alatta (az összes többi oldalon is), és egy “Tovább a weboldalra” felirattal.

Weboldalunkat üzemeltessük egy lassú szerveren (az sem baj ha vírusriasztást kap a látogató az oldal megnyitásakor), lehetőleg a világ másik végén lévő tárhelyen. Ami lehet ingyenes tárhely is, mondjuk a konkurencia hirdetéseivel, és napi 6-8 órás leállással.

Nehezen olvasható betűtipus, esetleg kombinálva kék háttér – rózsaszín betű = a látogatás garantáltan véget ér.

Rengeteg dolog van, amivel foglalkozunk, ezeket mind egy külön menüpontba rakjuk. Legyen 3 sorban 21 menüpont, a legördülő menüket felejtsük el, mert az nem látszódik rögtön.

A weboldalunk legfontosabb részére, a főoldalra írjuk ki a cég bővített történetét, tanulmányainkat (lehetőleg az általános iskolától), és barátaink/családtagjaink weboldalának linkjeit, amelyek semmilyen módon nem kapcsolódnak a honlapunk témájához.

Fogalmazzunk bonyolultan, használjunk idegen kifejezéseket. A legjobb, ha minden szakkifejezésnek a latin/angol/német/görög változatát használjuk, a lényeg, hogy higyjék el rólunk, hogy a témához mi értünk a világon a legjobban, hiába nem tudják a látogatók végigolvasni az első mondatot sem.

Írjuk egymás után minden elérhető betűtipussal és mérettel a kulcsszavakat. 

Tegyünk fel az oldalakra illusztrációként virágokat/kutyákat/őserdei vízeséseket/vicces figurákat képaláírásokkal/félmeztelen férfiakat és/vagy nőket (a lista bővíthető). 

Nyilván, amennyiben a fenti hibákat elkerüljük, még nem lesz feltétlenül vásárló a látogatónkból, de a legnagyobb hibákat elhárítjuk:

a zavarást.  


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Ezen az oldalon cookie-kat használunk annak biztosítására, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. Amennyiben a beállítás megváltoztatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás