Fontos-e a rendszeres weboldal frissítés?

Weboldal frissítés

Igen gyakran kérdezik tőlünk ügyfeleink, hogy milyen teendőjük van a weboldal átadását követően. Elkészült a honlap, elég hátradőlni és várni az eredményeket, vagy szükséges-e folyamatosan frissíteni a weboldalt? Egyáltalán, milyen gyakran töltsük a honlapunkat új információkkal?

Először is, legyen a honlapunk

mindig aktuális.

Frissítsük, amilyen gyakran csak tudjuk. Ha lehet, hetente többször is. Egyrészt, ez jó a látogatónak, hiszen mindig aktuális tartalmat lát. Nézzünk egy példát.

Bizonyára találkoztunk már olyan honlappal, ahol évekkel ezelőtti hírek, régen aktualitásukat vesztett tartalmak voltak (sőt, olyan is előfordul, hogy már nem létező telefonszámok, email – és postacímeket találtunk). Szívesen rendelne terméket, kötne üzletet olyan partnerrel, amely nem tájékoztatja megfelelően leendő ügyfeleit? Persze, hogy nem.

Fontos tehát, hogy mindig a helyes, aktuális adatok szerepeljenek a weboldalunkon, legyen az elérhetőség, termékismertető, akció, stb. Ez jó a látogatónak. 

Legalább ugyanolyan fontos a Google-nak is, hogy rendszeresen friss, egyéni tartalmat töltsünk fel a weboldalra. Miért?

Egyrészt, a Google jobban szereti, ha a találati listák elején aktualizált tartalmú, jól karbantartott oldalakat találnak a látogatók. Hiszen itt nagyobb eséllyel midig a megfelelő információt kapjuk. 

Másodsorban, több hír mindig több látogatót generál. A hírt osszuk meg a közösségi oldalakon, népszerűsítve ezzel a tartalmat.

A Google ugyanakkor azt is látja, hogy ez egy ÉLŐ oldal, és nagyobb bizalmat ad, mint egy hetek, hónapok vagy évek óta nem frissített oldalnak.

Milyen információkkal frissítsük a weboldalt?

Ez függ a weboldal témájától, összetételétől.

Ha termékeket értékesít, mindig aktualizálja a termékpalettát. Készítsen termék-ismertetőt, leírást. Olvasson a termékkel, vagy az iparággal kapcsolatos híreket, és írjon blogot, ahol beszámolhat a termékkel kapcsolatos újdonságokról.

Figyelem! Ne hozzon létre másolt tartalmat, vagyis más oldalakról ne “lopjon” cikkeket, információkat, mert azt a Google pozíció-vesztéssel honorálja. Ha szükséges, írja át a cikket, emelje ki a lényeget.

Kezdje el a cikkírást napi rutinként bevezetni. Nagyon nehéz egy idő után új témát találni, de ha elég kitartó, egy rövid idő alatt belejön.

Tervezzen előre, gyűjtsön ötleteket a konkurenciától, kérdezze meg közvetlen ismerőseit, kollégáit, miről olvasnának szívesen.

Ha rendszeresen frissíti weboldalát, az eredény nem marad el!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Ezen az oldalon cookie-kat használunk annak biztosítására, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. Amennyiben a beállítás megváltoztatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás