“Gyorsan felhozzuk weboldalát a Google 1. helyére” – vagy mégsem?

seo-linkek

Számos cég kínál “titkos” eljárást, amivel villámgyorsan a Google találati lista 1. oldalára, sőt, 1. helyére hozza fel weboldalát. Ezek a “varázslók” azonban többet árthatnak weboldalunknak, mint amennyi hasznot remélünk a befektetésért.

Kereső-optimalizálás. Sokan titkos, rejtett módszerek, különleges megoldások, csodatevő SEO-guruk tevékenységét gyanítják a kifejezés mögött. Pedig nincs ebben semmi varázslat: szakártelem, sok munka, türelem és még több idő az, amire szükségünk van a tartós és jó eredmény eléréséhez.

Vannak azonban, akik türelmetlenek: kifizettek egy nagyobb összeget a weboldalukért, és nem hozza a várt eredményt. Mit tesz a türelmetlen ember? Még több pénzért megbíz egy SEO-mágus céget, akik majd néhány napon belül megoldják ezt a problémát. Akár így is működhetne a világ, de a valóság azonban más.

Adwords

“Fizessen be 50.000 Ft-ot, és az első oldalon lesz a weboldala” – az ügyfél pedig fizet, megrendel, reménykedik. Aztán a megbízott cég mondjuk 15.000 Ft-os kuponnal 20.000 Ft-os hírdetést vásárol (ez eddig összesen 5.000 Ft-os befektetés), amivel tényleg az első találati oldalon lesz a weboldal, de csak addig, amíg a hirdetési keret ki nem merül. Ráadásul nem a találatok, hanem a hirdetések között. Elfogyott a pénz, fizessen be újabb 50.000 Ft-ot, és a folyamat újra indul. Szerintünk ez nem kereső-optimalizálás, ez lehúzás. Inkább hirdessen a weboldal tulajdonosa közvetlenül, és 50.000 Ft-ért 45.000 Ft-tal több hirdetést tud megjeleníteni.

Gyors linképítés

Egy másik cég gyors linképítést kínál, de az apró betűs résznél írja, hogy ideiglenes visszaesés tapasztalható a kezdeti időszakban.

Ügyfelünk élt az ajánlatukkal, a mesterséges és gyors linképítés miatt jelentősen visszaesett az oldal pozíciója, sőt, mivel angol nyelvű oldalakon építették a linket, ezért a Google angol nyelvű találatként(!) hivatkozott az oldalra még akkor is, ha magyar tartalom volt rajta. A “csodacsináló” cég a panaszra azzal válaszolt, hogy igen, erre felhívták a figyelmet, de türelmet (és egy újabb havi előfizetést) kérnek, mert hamarosan beérik a munkájuk gyümölcse. Nem így történt.

Konklúzió

A kereső-optimalizálás folyamata nem gyors, és folyamatos közreműködést igényel. Nincsenek csoda-módszerek, a nem megengedett eszközökkel való befolyásolást pedig a Google bünteti, úgyhogy nem éri meg trükközni. Rá kell szánni az időt, energiát, és tanulni kell – akár a korábban elkövetett saját hibáinkból is.