Tudja, hogy kik látogatják weboldalát?
Ön mit gondol, melyik a fontosabb? Az, hogy weboldala letisztult megjelenéssel számítógépen, mobilon és tableten is megfelelően jelenjen meg, vagy az, hogy honlapját megtalálják vevői? Sokat gondolkodni nem érdemes, mert nem igazán lehet jó választ adni a kérdésre. Valószínűleg mindkét felvetés egyaránt fontos.
Hiába a szép, modern és vásárlásra ösztönző weboldal, ha senki nem talál rá, semmit sem ér (azt leszámítva, hogy a család vagy a kollégák gyönyörködnek benne). De ugyanez a felvetés alternatívájára is igaz: rengeteg látogatónk van az oldalon, sokan megtalálják, köztük potenciális vásárlók, mégsem történik semmi, mert néhány másodperc múlva elkattintanak, tovább navigálnak az oldalunkról. Nincs értékesítés, nincs bevétel.
Mi lehet a megoldás?
Az igazság az, hogy nekünk, weboldal készítőknek megfelelő honlapot kell készítenünk. Nem Önnek megfelelőt, hanem a vásárlóinak megfelelőt (a kettő persze korántsem zárja ki egymást). Önnek pedig, mint az információ közlőjének olyan tartalommal kell megtöltenie, amely a látogatóinak, potenciális ügyfeleinek szól. Nem a Google-nek, és nem az Ön nyelvén, hanem a vevőnek, a vevő nyelvén.
Próbáljon meg külső szemlélőként honlapjára tekinteni. Mutassa meg ismerőseinek, olyanoknak, akik nem szakértői a témának. Kérje ki a véleményüket! Egy perc után kérdezze meg őket, értik-e, amit olvasnak, és hogy érdekli-e őket? Fontos tudni, hogy az átlagos felhasználó nem fog 1 percet várni, 5-6 másodperc alatt meghozza döntését arról, hogy érdekli-e az oldalon lévő információ. További 3-4 másodperc után pedig kiderül, hogy érti-e, amit olvas. Ha nem, akkor továbbáll.
Honnan tudhatom, hogy milyen reakciót vált ki a weboldalam az olvasóból?
Elsőként a vevők megkereséseiből: van-e több megrendelésem, érdeklődnek-e a honlap által népszerűsített termékről/szolgáltatásról? Ha azonban még többre kíváncsi, és a valódi folyamatot szeretné megvizsgálni, akkor analizálni kell a látogatók weboldalunkon folytatott tevékenységét. És itt jönnek a képbe a statisztikai programok (itt ne arra gondoljon, mint amikor a 90-es években szokásos módon kitették, hogy “Ön a 12388. látogatónk”), elsősorban korunk legnépszerűbb webes statisztikai elemző eszköze, a
Google Analytics.
Az ingyenes szolgáltatás rendkívül összetett és első ránézésre eléggé bonyolult. Használatával pontos adatokat kaphatunk weboldalunk működéséről:
- Kik érkeznek a honlapunkra? Nemük, földrajzi helyük, életkoruk, érdeklődési körük.
- Honnan jönnek?
- Hol találtak ránk? A google-ből? Más honlapokról átkattintással? Hírlevelünkből?
- Milyen kulcsszavakra találtak a honlapunkra?
- Mit néznek meg az oldalon?
- Hova kattintanak az honlapon?
- Átlagosan mennyi ideig olvassák az oldalt?
- Milyen tartalom érdekli a látogatókat? Az oldal melyik részére milyen arányban kattint a látogató?
- A honlap melyik oldaláról hagyják el a webhelyet?
Talán ezek a cikkek is érdekelni fogják
Növeljük a biztonságot: több lépcsős bejelentkezés
2018. 06. 17.
A tizenévesek lelépnek a Facebookról
2018. 06. 03.
A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ
Ezen az oldalon cookie-kat használunk annak biztosítására, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. Amennyiben a beállítás megváltoztatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.