A weboldal készítés menete

Honlapterv

"Hogy történik a weboldal készítés? Mi a menete? Hogy kezdjük? Mit küldjek és kinek?" Segítség a szükséges információk összeállításához. 

A weboldal készítés megrendelése után bekérjük a megrendelőtől azokat az információkat, amelyek segítségével elkezdhetjük a munkát (bár a tartalom az oldal elkészüléséig még sokat változhat, különös tekintettel a menüpontokra, főoldali tartalomra). 

A Weboldal készítés kezdeti lépései 

A megrendelés után a következő információkat kérjük:
 
  • mi legyen az oldal címe: Rövid név, amely a Google-ben is megjelenik (Pl. Kovácsovics Irodatechnika - fénymásolás és szervíz)
  • milyen domain alatt fog működni (ha van létező domain neve, vagy domain regisztrációt rendelt, kérjük azt megadni)
  • design-ra vonatkozó elképzelések:
    • van konkrét elképzelés/üzletfél referencia honlap, akkor aszerint készítjük el az oldalt (pl. ha a megrendelő egy nemzetközi cég termékét értékesíti, és jogosult a megjelenés használatára
    • arculati kézikönyv (ha a honlap megjelenése meghatározott arculathoz kötött)
    • amennyiben nincs konkrét ötlete, 3 design-tervet készítünk, ha valamelyik elnyeri a tetszését, akkor azon dolgozunk tovább, és addig finomítjuk, amíg 100%-ban megfelelő nem lesz (örömmel várjuk azokat a honlapok címeit is, amelyek részben vagy egészében tetszenek - akár a x. oldal menürendszere, az y. oldal felépítése, z. oldal fejléce, stb.)
  • az oldal menüpontjait (később ez tetszés szerint módosítható) és a hozzájuk tartozó dokumentumokat: szöveget, képet, video-hivatkozásokat
    • Felsorolás az oldal menüpontjaival, vagy
    • Word dokumentumban oldalanként: menüpontok, és az azokhoz tartozó szöveges és képes tartalom
    • Zip - fájlban az oldalankénti dokumentumok és képek
      • Fontos, hogy képeket lehetőleg jpg vagy png formátumban várunk, dokumentumból (pl. doc, docx) származó képek többnyire gyengébb minőségűek
    • Elküldheti emailen, fájlküldő szolgáltatásokkal (pl. óriásmail, Gmail, stb), vagy feltöltheti FTP szerverünkre is, ehhez kérje munkatársunk segítségét
  • az oldalakhoz tartozó meta-leírásokat (oldalak címe, 150 karakteres leírása)
    • Célszerű a főoldalt külön kezelni az aloldalaktól. A főoldalt a Google nagyobb hatékonysággal indexeli be. 
    • Leírás max. 150 karakter legyen, és egy rövid áttekintést adjon az oldalról
    • Ne a Google-nek, hanem a látogatónak írjuk a kulcsszavakat, leírást. A Google -t az érdekli (és aszerint sorolja a találati listára az oldalunkat), hogy a látogatók mennyire találják hasznosnak az oldalunkon lévő információkat. 
  • a főoldal tartalmát: statikus oldal legyen, vagy több, dinamikus tartalom jelenjen meg rajta (pl. Hírek, közlemények, termékek)
    • A főoldal egy áttekintést ad a tevékenységünkről. A látogatók nagy valószínűség szerint ezt az oldalt találják meg, nézik meg legtöbbször. Itt adjuk meg a legfontosabb információkat, áttekintést.
  • Egy átlagos felhasználó 3-5 másodperc alatt dönt, hogy érti-e azt, amit a weboldalon leírtunk, vagy inkább elhagyja az oldalt.
  • További 3-5 másodperc az, amíg meg kell győzzük arról, hogy hasznos információt talál az oldalon. Érdemes tehát a “Cégünk 2000 óta van a piacon. Számos és jelentős volatilitású innovációban érdekelt…” szövegezés kerülése. Ha lehet, fogalmazzunk mindenki számára érthetően, jól tagoljuk a bekezdéseket, és ne akarjunk minden áron eladni már a főoldalon - itt legyen az a cél, hogy tovább kattint valamelyik almenüpontra. 

Próbáljon meg "vevői fejjel" gondolkodni. Tegyen fel kérdéseket, és adja meg rájuk a (vevőinek) megfelelő választ. 

  • Várjuk továbbá a honlap megjelenéséhez szükséges elemeket (Logó, arculati kézikönyv, pályázathoz szükséges elemek, stb.)

A weboldal készítése az információk beérkezése után elkezdődik.

Értékelés: 
Átlag: 3 (2 szavazat)