Mi az a one-page design és mikor érdemes alkalmazni?

Mi az a one-page design és mikor érdemes alkalmazni?

A one-pager, magyarul egyoldalas weboldalak előnye, hogy kiváló olvashatóságot, gyors navigációt, elegáns dizájnt és természetesen teljes mobil kompatibilitást tesznek lehetővé. A mai világban, amikor minden csatornán információk tömege zúdul a felhasználókra, a one-pager oldalak egyszerű felépítése felüdülést jelent minden weboldal látogató számára.

A one-page design-ban kiváló lehetőség rejlik sokak számára, azonban ez nem jelenti azt, hogy az egyoldalas weboldalak használata egy univerzális megoldást kínál mindenki számára.

Érdemes használnod a one-page design-t?

Mielőtt belefognál a weboldalad gyökeres átalakításába, mindenképpen mérlegelj; ez a legjobb lehetőség céljaid eléréséhez? A következőkben segítséget nyújtunk a döntés meghozatalában.

Kinek ajánljuk?

Neked ajánljuk ezt a stílust, ha nem rendelkezel túl sok tartalommal és a meglévő tartalom egy téma köré összpontosul.

Néhány példa arra, amikor a one-page design használata lehet a legjobb választás:

  • Személyes weboldal vagy online portfólió
  • Mikro- és kisvállalatok weboldalai melyek néhány terméket vagy szolgáltatást értékesítenek
  • A webshopod egy terméket értékesít
  • Promócióhoz kapcsolódó érkeztető oldal (landing page)
  • Online önéletrajz
  • Események oldalai, mint például konferenciák és esküvők

Mikor nem ajánljuk?

  • Ha a weboldalad összetett, sok információ és tartalom van oldaladon melyek folyamatosan bővülnek, akkor az egyoldalas webdesignt semmiképpen sem ajánljuk.
  • Ha online konkurenseid egyike sem alkalmaz one-page design jellegű oldalt tevékenysége, termékei bemutatására. Azt szoktuk javasolni, hogy ne használj az iparági versenytársaidtól gyökeresen eltérő design-t, szerkezetet, mert az mindig rizikós egy kiélezett versenyben.

5 tipp a szép és hatékony one-page oldal létrehozásához

Egyszerűség

A kevesebb néha több, ez a mondás a webdesign-ra is sokszor igaz. Első lépésként meg kell határoznod a fő üzenetet, amit a weboldaladdal el szeretnél juttatni a felhasználókhoz. Ezután törekedj arra, hogy a szövegezés egyszerű, rövid és lényegre törő vagyis könnyen emészthető legyen minden látogató számára.

Mindig gondolkozz az oldaladra látogatók fejével. Amikor felkeresi valaki a weboldalad, azonnal meg kell hogy találják a számukra lényeges információkat. Semmi esetre sem szabad eltéríteni a figyelmüket felesleges dolgokkal, mint például egy térképpel a hozzánk vezető útvonallal. Minden lényegtelen információt el kell távolítani a weboldalról.

Az interneten böngészők több mint fele átlagosan kevesebb mint 15 másodpercet tölt el egy-egy weboldalon. Ezért érdemes hozzájuk hasonlóan 15 másodpercet eltölteni az weboldaladon és feltenni a következő kulcskérdéseket magadnak:

  • Könnyen megtaláltam a legfontosabb információkat?
  • Az oldal üzenete egyértelmű volt számomra?
  • Kíváncsivá tett az oldal és szeretnék többet információhoz jutni?

Logikus felépítés

A könnyű olvashatóság megtervezése elengedhetetlen. A weboldal tartalmát érdemes szakaszokra osztani, ezáltal a látogatók könnyebben megtalálják a számukra érdekes információkat. Ennek egy nagyon hatékony módja az úgynevezett „kúp” felépítés. A legfontosabb információkat (például hogy miről szól az oldal) a weboldal tetején kell elhelyezni és lefelé haladva egyre konkrétebb és részletesebb információkat kell elhelyezni.

Konkrét példán keresztül szemléltetve a „kúp” felépítés

Egy esküvőhöz kapcsolódó weboldal esetében a weboldal tetejére kerül a házasulandók neve, az esküvő helyszíne és időpontja. A kevésbé lényeges információk, mint például az ülésrend pedig az oldal alsóbb részén jelenik meg.

Néhány hasznos elem a weboldal logikus felépítéséhez:

  • A különböző szakaszoknál, más háttérszínt használj
  • Minden szakaszhoz hozz létre egyedi fejlécet
  • Az egyes szakaszokat még érdekesebbé és szebbé teheted, ha hasábokban jeleníted meg az információkat
  • Egyes szakaszok közé illessz be képeket, ezzel is megtörve a szöveget
  • Nyugodtan használj úgynevezett „white space” – t vagyis üres tereket a weboldalon. Nem kell minden egyes területet tartalommal feltölteni!
  • A felhasználóknak mindig legyen lehetősége visszaugrani az oldal tetejére. Érdemes egy folyamatosan megjelenő gombot használni az oldal tetejére ugrás elősegítésére

 

Vizualitás

Mivel a legtöbb ember vizuális típus – lehet akármennyire tökéletesen megírva a weboldalad tartalma – ha nincs megfelelő képi tartalommal ellátva az oldal, a látogatók hamar elveszíthetik érdeklődésüket és el fogják hagyni a weboldalad.

Használj képeket, videókat vagy ábrákat és diavetítéseket a tartalom illusztrálásához.

Képek: Egy jól kiválasztott magas felbontású statikus kép használata növeli az esélyt arra, hogy a weboldalunkra látogatók első benyomása pozitív lesz, és emiatt nőni fog a weboldalunkon végrehajtott konverziók száma.

Videók: Egy kép többet mond ezer szónál, egy videó pedig egy milliónál! A videó használata a legegyszerűbb és legjobb mód arra, hogy megragadjuk a látogatóink figyelmét.

Diavetítés: Lehetőséget nyújt arra, hogy viszonylag kis területen, egyszerre több képet is megjelenítsünk.

Egyszerű navigáció

Annak ellenére, hogy a one-page design-al készült weboldal egyszerűen görgethető, mindig szükség van navigálási lehetőségre az oldalon. Ebben az esetben a navigáció arra szolgál, hogy eligazítsa a látogatókat hol találhatóak meg a konkrét információk, a rendelkezésre álló egy oldalon belül.

One-pager weboldalak esetében a látogatókat nem a különböző oldalakra navigáljuk, hanem horgonyhivatkozások segítségével, egy oldalon belül tesszük lehetővé az ugrást a keresett információhoz.

Az oldalon elhelyezett külső hivatkozások zavaróak lehetnek a látogatók számára. Ha mégis úgy döntesz, hogy elnavigálod a látogatókat az oldaladról, a legjobb megoldás ha egyértélművé teszed a szándékodat, például egyértelmű ikonok segítségével.

Egyértelmű cselekvésre késztetés (CTA)

Minden weboldalon lényeges elemei a cselekvésre késztető gombok (CTA) és hivatkozások. Az egyoldalas design esetében sincs ez másképp.

Feliratkoztál már valaha is egy weboldal hírlevelére? A válasz biztosan igen, és ha belegondolsz többek között azért is tetted, mert egyértelműen jelezte az adott website, hogy milyen cselekvést vár el tőled. Fontos, hogy Te is egyértelműen kifejezd látogatóid felé, milyen cselekvést vársz el Tőlük.

Összefoglalás

Mielőtt nekiugranál, hogy megtervezd új, one-page design-al készült weboldalad, tedd fel magadnak a legfontosabb kérdést: ez a legjobb módszer, hogy weboldalammal elérjem a kitűzött célom?

Ha a válasz egyértelmű igen, akkor ne habozz és vágj bele! A cikkben bemutatott 5 pont egy kiváló alapot szolgáltat a tervezéshez.


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Ezen az oldalon cookie-kat használunk annak biztosítására, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. Amennyiben a beállítás megváltoztatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás